Avaluació

Informes d’Avaluació

El tutor del centre de pràctiques té una participació molt important  en l’avaluació de les competències de l’estudiant de pràctiques. El tutor, en la seva triple vessant de professional de l’educació en un centre docent, de tutor i de docent d’educació física posseeix una experiència i una formació que el capaciten per donar suport i també per avaluar l’alumnat de pràctiques. Per fer aquesta tasca disposa d’un Informe d’Avaluació de les Pràctiques del Centre.

El procés d’avaluació consta de dues parts:

  • Una avaluació formativa que es desenvolupa mitjançant una entrevista formal al final de cadascun dels períodes de pràctiques, en la qual es comunica a l’estudiant la valoració obtinguda respecte als diferents indicadors que es recullen en l’Informe d’Avaluació de les Pràctiques al Centre. L’avaluació referida a l’apartat 0, “Participació i seguiment del Pla de Treball” s’efectua en tots els períodes, mentre que l’avaluació dels altres tres apartats és específica dels diferents períodes de pràctiques”.
  • Una avaluació sumativa que es correspon amb una avaluació qualitativa en què es valora el grau d’assoliment de cadascun dels indicadors.

Una vegada finalitzades les pràctiques, i d’acord amb les qualificacions obtingudes a cada indicador, el tutor del centre de pràctiques atorgarà una qualificació numèrica a l’alumne de 0 a 10.

Avaluació de les pràctiques

L’avaluació de l’assignatura de Pràctiques als centres és responsabilitat del tutor/a de la UVic i s’efectua a partir de quatre elements. Tots els elements s’han d’aprovar per separat per poder aprovar les Pràctiques:

  • L’estada al centre de pràctiques avaluada pel tutor/a de la Universitat de Vic a partir dels informes d’avaluació i les entrevistes amb el professor tutor del centre (40%).
  • El seguiment de Pràctiques (tutories, lliurament de documents, acompliment dels terminis, etc.) (10%).
  • La Memòria de Pràctiques, coavaluació de la unitat didàctica del company de pràctiques i autoavaluació de la pròpia unitat didàctica (40%):
    • Memòria de pràctiques: 20%
    • Coavaluació i coqualificació de la unitat didàctica del company de pràctiques (s’avaluarà la qualitat dels instruments de registre creats i la recollida d’indicadors) i qualificació de la mateixa: 10%
    • Autoavaluació i autoqualificació de la unitat didàctica realitzada (s’avaluarà la qualitat dels instruments de registre creats i la recollida d’indicadors) i autoqualificació de la mateixa: 10%
  • La defensa de la Memòria de Pràctiques: 10%
    • La defensa es farà davant el tutor i serà oberta al públic.
    • Caldrà lliurar una taula on s’explicitin els objectius a assolir, les tasques que s’han realitzat pel seu assoliment, i observacions i comentaris de les mateixes.

Deixa un comentari