Tasques i responsabilitats

Per a un desenvolupament satisfactori de les Pràctiques, són imprescindibles un conjunt d’actuacions coordinades per part dels estudiants, del coordinador de pràctiques, dels tutors de pràctiques del centre i del tutor de pràctiques de la UVic. A continuació es destaquen, exposades per ordre temporal, les tasques i responsabilitats de tots els actors que intervenen a les pràctiques.

 

Tasques i responsabilitats dels estudiants

  • Assistir i participar a les activitats que es proposen als seminaris de preparació i seguiment de cada període.
  • Conèixer l’estructura, els objectius i les activitats de cada un dels períodes de pràctiques d’acord amb aquest document.
  • Elaborar l’horari de pràctiques signat per l’alumne i pel tutor del centre i el cronograma, i lliurar-los al tutor de la universitat dins el termini previst.

Tasques i responsabilitats del tutor del centre

  • Reunir-se amb el tutor de la universitat i amb l’estudiant.
  • Presentar el grup classe a l’estudiant i facilitar la seva entrada a la quotidianitat del centre.
  • Acompanyar l’estudiant en pràctiques i permetre-li l’assistència a les seves classes i tasques complementàries (reunions, actes extraordinàries o puntuals,…).
  • Informar del funcionament ordinari del dia a dia de l’alumnat al centre: patis, tallers, agrupaments, adaptacions, etc.
  • Presentar les persones, les tasques i el calendari de reunions de l’equip docent i del departament.
  • Explicar, raonar i compartir les decisions que es prenen a l’aula i al centre que poden ser útils a l’alumne de pràctiques en el seu procés formatiu com a futur docent.

Tasques i responsabilitats del tutor de la universitat

  • Reunir-se amb el tutor del centre i amb l’estudiant.
  • Col·laborar amb el professorat del centre en l’organització del pràcticum.
  • Facilitar la preparació de la unitat didàctica en col·laboració amb els/les tutors/es del centre.
  • Vetllar per l’aplicació de la formació didàctica i pedagògica en el disseny de la unitat didàctica.
  • Proposar espais de discussió i debat sobre el que es pretén que aprengui l’alumnat del centre (competències, continguts, activitats,…) i ajudar a concretar els criteris d’avaluació.
  • Supervisar el disseny i aplicació de la unitat didàctica, i de la Memòria Final.
  • Acompanyar l’alumne en el seu procés de reflexió en relació a les seves intervencions al centre de pràctiques.
  • Compartir amb el tutor del centre de pràctiques l’avaluació de l’alumnat de pràctiques.
  • Valorar el període de pràctiques i proposar aspectes de millora si s’escau.

Deixa un comentari